ВІД МАРУСІ КАЙДАШИХИ ДО ІВЕТТИ ВЕРБИЦЬКОЇ:ТРАНСФОРМАЦІЯ ВЕРБАЛІЗАТОРІВ КОНЦЕПТУАЛЬНИХ РИС ЖІНКИ В УКРАЇНСЬКОМУ ХУДОЖНЬОМУ ДИСКУРСІ

Автор(и)

  • О. ДУДЕНКО Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини Автор

DOI:

https://doi.org/10.31891/2415-7929-2019-19-15

Ключові слова:

концепт ʽжінкаʼ, підконцепти ʽзовнішні характеристики жінкиʼ, ʽвнутрішні характеристики жінкиʼ та ʽсоціальні характеристики жінкиʼ, Маруся Кайдашиха, І. Нечуй-Левицький, Іветта Вербицька, Люко Дашвар

Анотація

У статті проаналізовано вербалізатори концепту ʽжінкаʼ, використані І. Нечуєм-Левицьким для створення образу Марусі Кайдашихи (повість «Кайдашева сімʼя», 1878), а також письменницею Люко Дашвар для творення образу Іветти Вербицької (роман «Мати все», 2010). Розкрито засоби мовної репрезентації підконцептів ʽЗовнішні характеристики жінкиʼ, ʽВнутрішні характеристики жінкиʼ та ʽ Соціальні характеристики жінкиʼ у художньому дискурсі названих творів. Зроблено висновок, що за майже півтора століття концептуальні риси української жінки із сильним характером дещо змінилися, що позначилося і на їх вербалізаторах. Особливо це стосується внутрішніх та соціальних ознак: вона стала освіченою, вихованою, діяльною, цілеспрямованою, однак, навіть одружена, зазвичай позбавлена міцного чоловічого плеча.

Завантаження

Опубліковано

30.10.2020

Як цитувати

ДУДЕНКО, О. (2020). ВІД МАРУСІ КАЙДАШИХИ ДО ІВЕТТИ ВЕРБИЦЬКОЇ:ТРАНСФОРМАЦІЯ ВЕРБАЛІЗАТОРІВ КОНЦЕПТУАЛЬНИХ РИС ЖІНКИ В УКРАЇНСЬКОМУ ХУДОЖНЬОМУ ДИСКУРСІ. Current Issues of Linguistics and Translation Studies, 19, 73-81. https://doi.org/10.31891/2415-7929-2019-19-15