ФЕНОМЕН БІЛІНГВІЗМУ: ДЕКЛАРУЮЧИ ПРОБЛЕМУ

Автор(и)

  • Тетяна ВІЛЬЧИНСЬКА Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка Автор https://orcid.org/0000-0003-4881-6132
  • ГАЛИНА БАЧИНСЬКА Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка Автор https://orcid.org/0000-0001-6901-613X
  • Оксана ВЕРБОВЕЦЬКА Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка Автор https://orcid.org/0000-0003-3142-364X

DOI:

https://doi.org/10.31891/2415-7929-2024-30-5

Ключові слова:

білінгвізм, білінгв, двомовність, міжмовні контакти, інтегровані підходи

Анотація

Стаття присвячена аналізу  поняття білінгвізму, яке помітно актуалізувалося в останні десятиліття в умовах глобалізації сучасного суспільства загалом та українського зокрема. У ході дослідження його розглянуто насамперед у таких аспектах, як лінгвістичний, психологічний, соціолінгвістичний, нейролінгвістичний, лінгвокультурологічний, когнітивний, а  також окреслено низку інших підходів, зокрема етнолінгвістичний, комунікативний, дискурсивний, концептуальний, літературознавчий, перекладознавчий, педагогічний, кожен з яких засвідчує нові грані цього явища. Доведено, що нові можливості в осягненні феномену білінгвізму відкриває когнітивно-дискурсивний підхід.

Завантаження

Опубліковано

25.04.2024

Як цитувати