ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ВЗАЄМОДІЇ ЧИТАЧА ТА ТЕКСТУ В ТЕОРІЇ У. ЕКО

Автор(и)

  • Г. ОКСАК Київський національний лінгвістичний університет Автор

DOI:

https://doi.org/10.31891/2415-7929-2021-22-20

Ключові слова:

теорія, читач, образ читача, інтерпретація тексту, текст, автор

Анотація

У статті розглянута теорія інтерпретації У. Еко. Зокрема проаналізовано роль читача, яка досліджується у роботах У. Еко: «Роль читача» (1979), «Межі тлумачення» (1990). Увагу зосереджено на досвіді інтерпретативного акту художнього тексту з точки зору її впливу на читача. Визначено залежний взаємозв’язок інтерпретації від контексту та змісту і форми художнього твору, авторського задуму. Теорія текстової співпраці У. Еко надає читачеві істотну роль у процесі створення сенсу. Текст створює модель читача, що здатний актуалізувати різноманітні змістові структури, щоб декодувати можливі світи наративу. Читач заповнює численні прогалини в тексті, ніколи не є повністю явним, використовуючи будь-що від простого лінгвістичного висновку до більш складного дедуктивного міркування, яке стосується всього тексту.

Завантаження

Опубліковано

02.12.2021

Як цитувати