ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД ДО ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ІСТОРІЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ» НА ФІЛОЛОГІЧНИХ ФАКУЛЬТЕТАХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Єлизавета ІСАКОВА Київський національний університет технологій та дизайну Автор https://orcid.org/0000-0002-8487-042X
  • Інна БОРОЛІС Київський національний університет технологій та дизайну Автор

DOI:

https://doi.org/10.31891/2415-7929-2024-32-1

Ключові слова:

історія англійської мови, практико-орієнтований підхід, рольові ігри, проєктна діяльність, історичні періоди англійської мови, лінгвокраїнознавча компетенція

Анотація

У статті розглядається практико-орієнтований підхід до викладання дисципліни «Історія англійської мови» на філологічних факультетах закладів вищої освіти, з акцентом на поєднанні викладання теоретичних питань та формування практичних навичок їх використання для пояснення природи та зв’язків філологічних явищ в комунікативних ситуаціях різних історичних контекстів. Оскільки курс цієї дисципліни поєднує історичний, лінгвістичний та культурологічний аспекти, важливим є розвиток у студентів здатності не лише засвоювати теоретичні основи, а й застосовувати ці знання у реальних мовних контекстах. Основними принципами практико-орієнтованого підходу є інтерактивність та зв’язок теорії з практикою. Використання активних методів навчання, таких як рольові ігри, проєктна діяльність та групова робота, сприяє більш глибокому залученню студентів в освітній процес. Зокрема, рольові ігри дозволяють спроєктувати певні мовні ситуації на різних етапах становлення системи іноземної мови, залучити студентів до безпосереднього визначення і пояснення мовних конструкцій і явищ, проаналізувати вплив певних процесів в різні історичні періоди на сучасну систему іноземної мови, що, в свою чергу, забезпечить краще розуміння історичних, соціальних та культурних чинників еволюції мови в цілому. В даному аспекті важливості набувають завдання, що передбачають аналіз автентичних текстів різних історичних періодів та практику перекладу текстів з давньоанглійської або середньоанглійської мови на сучасну. Застосування контекстуальних вправ на практичних заняттях з дисципліни «Історія англійської мови», що допомагають студентам зрозуміти мовні зміни через практичні завдання, також є ефективним інструментом в освітньому процесі. У результаті застосування практико-орієнтованого підходу, студенти не лише набувають теоретичних знань, але й вчаться застосовувати їх на практиці, що значно підвищує якість їхньої професійної підготовки. Цей підхід дозволяє формувати у студентів необхідні навички для глибокого розуміння та інтерпретації мовних явищ в різні періоди історичного розвитку мовної системи, а також забезпечує цілісне сприйняття історичного становлення англійської мови в контексті культурних і соціальних процесів, що є важливим для їхньої майбутньої професійної діяльності.

Завантаження

Опубліковано

27.01.2025

Як цитувати

ІСАКОВА, Є., & БОРОЛІС, І. (2025). ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД ДО ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ІСТОРІЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ» НА ФІЛОЛОГІЧНИХ ФАКУЛЬТЕТАХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Current Issues of Linguistics and Translation Studies, 32, 5-9. https://doi.org/10.31891/2415-7929-2024-32-1