ФОРМУВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ АВТОНОМІЇ ШЛЯХОМ ДЕЛЕГУВАННЯ РОЛЕЙ УЧИТЕЛЯ УЧНЯМ

Автор(и)

  • М. БАБІЧЕВА Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія Автор
  • М. ВОРНИК Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія Автор
  • Ж. САДЛОВСЬКА Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія Автор

DOI:

https://doi.org/10.31891/2415-7929-2022-25-1

Ключові слова:

делегування ролей учителя, повноваження, доручення, учнівська автономія, мотивація

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню доцільності делегування ролей учителя учням задля розвитку учнівської автономії. Авторами схарактеризовано структурні компоненти делегування повноважень учням (когнітивно-ціннісний, комунікативний, організаційно-діяльнісний, рефлексивний). Визначено необхідні передумови успішної реалізації делегованих повноважень. Значну увагу присвячено опису широкого спектру функцій та завдань, що можуть бути делеговані учням у різноманітних сферах життєдіяльності класу: керування класом, підготовка навчальних матеріалів, оператор технічних засобів навчання, контролер часу, асистент інструктажу, асистент оцінювання. Автори зазначають, що перелік делегованих повноважень може бути продовжено за рахунок таких ролей, як: статист,  прес-секретар класу, класний блогер, дослідник громадської думки, дизайнер класу тощо.

Завантаження

Опубліковано

29.09.2022

Як цитувати

БАБІЧЕВА, М., ВОРНИК, М., & САДЛОВСЬКА, Ж. (2022). ФОРМУВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ АВТОНОМІЇ ШЛЯХОМ ДЕЛЕГУВАННЯ РОЛЕЙ УЧИТЕЛЯ УЧНЯМ. Current Issues of Linguistics and Translation Studies, 25, 5-9. https://doi.org/10.31891/2415-7929-2022-25-1