КУЛЬТУРА РЕКЛАМНОЇ ПРЕЗЕНТАЦІЇ ЗАСОБАМИ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2415-7929-2023-29-3Ключові слова:
реклама, презентація, публічний виступ, вербальний зв'язок, комунікація, норми літературної мови, глобалізаціяАнотація
У статті визначено види рекламної презентації та особливості її проведення. Досліджено змістове навантаженняї. Описано найбільш уживані мовні засоби, етикетні мовні формули, властиві українській традиції для переконливого і грамотного донесення інформації, успішного вирішення її завдань. Окреслено основні мовні засоби на лексичному на граматичному рівнях, виявлено мовні помилки.
У роботі застосовані такі методи дослідження: описовий метод – використано для окреслення впливу реклами на комунікацію між людьми; метод дистрибутивного аналізу – з його допомогою визначено ефективне планування тексту рекламної презентіції; системно-структурний – надав можливість визначити етнічну самобутність кожного народу в рекламному бізнесі; метод порівняльного аналізу – сприяв формулюванню висновків щодо впливу реклами на різні категорії населення.
З'ясовано, що наразі актуальними є презентації туристичної тематики. Кожна людина має прагнути збагачувати свої знання з культури, історії, намагатися відпочити від буденних справ, набратися позитивних емоцій тощо.
Доведено, що потрібно володіти фактичним матеріалом та застосовувати наочні засоби. Необхідно на всіх етапах використовувати етикетні мовні формули, традиційні для національної мови, щоб утримувати увагу слухачів. Підтверджено існування різного типу запитань, спонукальні речення, мовні засоби логічного зв’язку між частинами тексту та емоційного впливу на аудиторію з урахуванням її особливостей.
З'ясовано, що рівень культури мовлення під час усних презентацій можна визначити як не цілком високий. Причиною цього є насамперед вплив російської мови, яка активно функціює в Україні. Серед найбільш поширених порушень норм літературної української мови – неправильна вимова звуків, наголошування слів, уживання мовних кальок з російської мови, що виявляється переважно на лексичному та морфологічному рівнях.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Катерина БОНДАРЧУК, Ольга ЧУМАЧЕНКО (Автор)
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.