ПОСТМОДЕРНА НЕНАДІЙНІСТЬ ОПОВІДІ ІШІҐУРО
DOI:
https://doi.org/10.31891/2415-7929-2025-35-4Ключові слова:
Кадзуо Ісігуро, ненадійний оповідач, постмодернізм, сповідний роман, самообман, «Залишок дня», психологічний реалізм, криза пам'ятіАнотація
У статті досліджується феномен ненадійного оповідача як центральний структурний і тематичний елемент у прозі Кадзуо Ісігуро, зокрема в його найвідоміших сповідних романах: «Залишок дня» та «Художник хисткого світу». Аналізується, як автор використовує оповідь від першої особи із постійним, нав’язливим спотворенням правди (самообман, селективна пам'ять) для створення іронічного диссонансу між суб'єктивним сприйняттям дійсності і об'єктивною реальністю. Також досліджуються окремі сюжетні та структурні функції цього наративного прийому, доводячи, що він є інструментом деконструкції історичних та соціальних метанаративів і водночас засобом глибокого психологічного аналізу індивідуальної травми, що відносить його творчість до постмодерного психологічного реалізму.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Володимир КРАМАР (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.