СУЧАСНІ МЕТОДИКИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ-ПЕРЕКЛАДАЧІВ: ДОСВІД ЗВО

Автор(и)

  • Т. ПЕТРОВА Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка Автор https://orcid.org/0000-0003-2607-2152
  • О. БАРБАНЮК Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка Автор https://orcid.org/0000-0002-0448-065X

DOI:

https://doi.org/10.31891/2415-7929-2022-23-6

Ключові слова:

підготовка філологів-перекладачів, заклад вищої освіти, інтерактивні методи навчання, компетентність

Анотація

В статті розглянуто досвід закладів вищої освіти з питань сучасних методик підготовки майбутніх філологів-перекладачів. В умовах інтеграції України до європейського та світового співтовариства особливого значення набуває діяльність філолога-перекладача, зорієнтована на зміцнення економічних, соціальних, культурних та наукових зв’язків між країнами, етносами, професійними об’єднаннями й окремими особистостями. Визначено, що переклад це комунікативне посередництво між людьми, які користуються різними знаковими системами. З огляду на важливість його ролі в сучасному полікультурному середовищі актуалізується проблема підготовки кваліфікованих філологів-перекладачів у системі вищої освіти. Доведено, що останнім часом підвищуються вимоги до рівня підготовки філолога-перекладача, його професійних компетенцій та особистісних якостей, тим самим орієнтуючи викладачів закладів вищої освіти на застосування інноваційних підходів до організації навчального процесу. Обґрунтована роль методів інтерактивного навчання в процесі підготовки майбутніх філологів-перекладачів. Визначено, що у вітчизняних закладах вищої освіти використовуються наступні види інтерактивного навчання: метод кейсів, навчальні конференції, перекладацькі квести, моделювання реальних перекладацьких ситуацій, метод проєктів, ігрові технології, конкурси усного перекладу. Доведено, що ключовим завданням вищої освіти є формування професійних компетенцій майбутніх філологів-перекладачів, що включають в себе особистісні характеристики, які забезпечують ефективне виконання професійних функцій.

Завантаження

Опубліковано

31.03.2022

Як цитувати

ПЕТРОВА, Т., & БАРБАНЮК, О. (2022). СУЧАСНІ МЕТОДИКИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ-ПЕРЕКЛАДАЧІВ: ДОСВІД ЗВО. Current Issues of Linguistics and Translation Studies, 23, 28-33. https://doi.org/10.31891/2415-7929-2022-23-6