ІСТОРИЧНИЙ СЛОВНИК У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • І. ЦАРАЛУНГА Хмельницький національний університет Автор

DOI:

https://doi.org/10.31891/2415-7929-2022-24-11

Ключові слова:

історичний словник, філологія, викладач, освіта

Анотація

У статті з’ясовано зміст і специфіку роботи студентів з українськими історичними словниками в контексті освітньої парадигми майбутніх викладачів української мови. Означену тему висвітлено в розрізі аналізу освітньо-професійних програм, розроблених і запроваджених в освітній процес викладачами кафедри української філології Хмельницького національного університету.

У викладі теоретичних положень з діахронічної лінгвістики необхідно опиратися на ілюстративний матеріал історичних словників української мови, долучати як словниковий матеріал академічної лексикографії, так і новітні розробки мовознавціів. Для набуття лексикографічних умінь студенти розв’язують пізнавальні, тренувальні, творчо-дослідницькі завдання щодо походження слова, розвитку лексичного значення мовних одиниць, іншомовних паралелей для запозичених лексем, граматичної характеристики номенів, фонетичної, графічної, орфографічної варіативності слів, хронології їх функціонування, простежують історію формування системи норм сучасної української мови тощо. Перспективним напрямом сучасної та історичної лексикографії вважаємо створення електронних словників різного спрямування.

Завантаження

Опубліковано

30.06.2022

Як цитувати

ЦАРАЛУНГА, І. (2022). ІСТОРИЧНИЙ СЛОВНИК У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Current Issues of Linguistics and Translation Studies, 24, 55-58. https://doi.org/10.31891/2415-7929-2022-24-11